Höllengebirge - 6. - 8. 3. 2014

Sengsengebirge 2014
Höllengebirge 2014
Jezerní h. 2014

Opět nastaly jarní prázdniny a jejich část každoročně padá na malou horskou expedici. Tentokrát jsem se s Friends of Mountains (ve složení Jirka, Míra, Petr a já) vypravil do Pekelných hor v Rakousku. Norský věštník počasí sliboval 3 nádherné dny. Již po příjezdu to bylo jinak. Na parkovišti Taferlklause mrholilo. I tak jsme vyrazili nejprve po sjezdovkách směrem na Hochleckenhaus. Mlha byla taková, že by se dala krájet, viditelnost cca 10 m. V ČR není žádný sníh, zato tady byl již od 900 m. Takže sněžnice šly brzy z batohů na nožky. Na chatu jsme dorazili cca po 4 hodinách. Chvíli jsme díky mlze bloudili. Otevřený winterraum se nám stal pro první noc útočištěm. Odpoledne jsme se však ještě vypravili na vrchol. Díky mlze jsme zjistili až podle vrcholové knihy, kde vlastně jsme  - Jägerkopfl. Večer se již vyjasnilo, takže nás Petr provedl mezi souhvězdími na noční obloze. Noc byla úžasná, spánek v rozepnutém spacáku neměl chybu. Druhý den jsme nalehko zdolali kopce Hochleckenkogel, Brunnkogel, Mathias kogl a Goldenes Gatterl - nepotkali jsme ani živáčka, bylo nádherně, prostě úžasný relax. Po návratu na chatu jsme sbalili věci a šli přes Gaiswand a Salzberg k chatě pod Brennerin. Zašli jsme se podívat i na Dachsteinblick a Brennerin (tam jsem byl téměř před dvěma lety v létě s Verunkou). To už ale byla opět mlha, která by se dala krájet. U chaty jsme postavili stany. Vlhká mlha a malinký mrazík sliboval krušnou noc. A taky že byla. Nicméně jsme jí přežili. Ráno se mlha střídala se sluníčkem. Cílem dalšího dne se bylo dostat zpátky na Hochleckenhaus a přitom si odskočit na Sulzkogel. Nádherný kopec s obrovskou sněhovou převějí byl pro mě největším zážitkem. Celou cestu jsme šli krásným panenským prašanem, opravdu balada. Po příchodu na chatu jsme se rozhodli, že povalíme ještě ten den k autu. U chaty bylo mraky lidí a my už stejně měli všechno prochozené. Sestup byl také zážitek. Svah měl dobrých 50°sklon, což jsme v mlze při cestě nahoru vůbec nevnímali. Ale dolů to byl mazec. Tam uklouznout, šance zabrzdit by byla velmi malá.

Výlet byl skvělý mozkový výplach ve společnosti kamarádů. Chyběl nám Dušan, který se ten den aspoň stavil z Kutné Hory večer do Plzně na pivo. Tak snad příští rok o jarních prázdninách opět podnikneme nějakou takovouto relaxovinu :-)

Fotogalerie je ke zhlédnutí  zde.